New York Times nicht mehr unter Wikileaks-Privilegierten

--- Während die Welt über die Strukturumschichtungen durch die jüngsten Wikileaks Depeschenveröffentlichungen nach dem Cablegate diskutiert, berichtet die Washington Post über das Kommen und Gehen der privilegierten Medienpartner der Enthüllungsplattforms und ihres umstrittenen Chefs:
This time, the New York Times didn't get the goods from WikiLeaks. Instead, on Sunday, the newspaper began reporting a bombshell - the contents of thousands of private State Department cables - as a result of a leak of a leak. The newspaper got its hands on the trove of about 250,000 cables thanks to the Guardian newspaper of Great Britain, which quietly passed the Times the raw material that it had received as one of five news organizations favored by WikiLeaks. WikiLeaks had worked with the Times this summer in releasing about 90,000 documents prepared by U.S. military sources about the wars in Iraq and Afghanistan. But the group pointedly snubbed the Times this time around, offering the State Department cables to two other American news outlets, CNN and the Wall Street Journal. Both turned WikiLeaks down, deciding that its terms - including a demand for financial compensation under certain circumstances - were unacceptable. Bill Keller, the Times' editor, wasn't certain why WikiLeaks and its founder, Julian Assange, chose not to work with his newspaper on the latest leaks. But he suggested it might be related to a hard-hitting profile of Assange that the Times published in October. The story, which described Assange as "a hunted man," said that "some of his own comrades are abandoning him for what they see as erratic and imperious behavior."

Labels: , ,